SEO Antwerpen voor de KMO

SEO strategie belangrijker dan product of dienst

Met de juiste SEO strategie is elk product via het internet te verkopen. Dit geldt ook voor diensten, de vraag is in hoeverre er ook op gezocht wordt. Bedrijven in het KMO segment in Antwerpen schatten de impact van een goede site structuur vaak verkeerd in. Vaak omdat een voordelig mannetje de site dient te maken en te onderhouden. Zo wordt er minder aandacht besteed aan de structuur en staart men zich vaak blind op de grafische kant. Soms zijn het grafische bureaus die ook aan website of webshop ontwerp doen. Dat kunnen ze zeker grafisch, maar om ook nog een SEO specialist te zijn ze toch doorgaans minder goed geëquipeerd. Het advies is om SEO Antwerpen in te huren en zo een degelijke zoekwoordstudie te laten uitvoeren.

Long tail

Er wordt door de SEO specialist ook gekeken naar longtail zoekwoorden. Dit zijn zoektermen die je niet zo snel verzint en vaak in een vragende sfeer zitten. Zo krijg je een heel ander zoekwoordprofiel en daar zit minder concurrentie op aangezien de concurrentie vaak zit op de meer algemene zoekwoorden. Voorbeeld: wijnklimaatkast versus Liebherr wijnklimaatkast. In het laatste geval weet de zoeker al dat hij of zij voor het merk Liebherr gaat kiezen. Op het eerste woord moet de klant nog worden overtuigd dat het Liebherr gaat worden. Je kunt je afvragen wie het meeste gaat verkopen als beide zoekwoorden op 1 staan.

Praktijk

De SEO consultant tekent de site uit, de grafisch ontwerper gaat vormgeven en de contentschrijvers schrijven pakkende content voor de bezoekers. En als dat allemaal is afgerond gaat de online promotie van start. Dit is een proces van geduld hebben. De eerste omzet heb je op zijn vroegst pas na een half jaar. Het is werken, zonder dat je er in kunt overdrijven. Dat gaat je site in de sandbox.

https://www.score-worldwide.com/seo-bureau