Taec

Urenregistratie in Excel kan makkelijker

Excel wordt door starters en zzp’ers vaak gebruikt om hun uren bij te houden. Dit komt omdat Excel vaak al geïnstalleerd is en enkele templates beschikbaar zijn voor urenregistratie. Maar vaak als je bedrijf groter wordt betekend dat ook steeds meer werk om je uren in dat Excel bestand bij te houden. Veel starters doen alsnog hun urenregistratie in Excel echter op een begeven moment is dit niet handig meer.

Waarom Excel niet handig is.

Omdat je bij Excel alleen in een bestand werkt kan het zijn dat je geen toegang hebt tot dit bestand en pas later je uren kan invoeren. Dit kan zorgen voor fouten bij het invoeren of met het herinneren van hoeveel uren je nou precies hebt gewerkt. Als je bedrijf groeit en je meer werknemers krijgt dan wordt het heel erg onoverzichtelijk, vooral omdat maar een persoon tegelijkertijd in een Excel bestand kan werken. Daarbovenop kan het kleinste foutje in Excel je veel geld kosten, als de Belastingdienst je Excel bestand niet voldoende vindt kan het zijn dat je wat ernstige centen misloopt.

Urenregistratie App

In plaats van een Excel bestand kun je ook een urenregistratie app gebruiken. In zo een app kunnen je werknemers zelf aangeven wanneer ze beginnen met iets en de app houdt alles zelf bij. Dit is veel beter aangezien je nu niet meer iemand nodig hebt om alles bij te houden maar het allemaal automatisch gaat. Dit bespaart je een maandloon voor iemand om dit allemaal te doen. Dus niet alleen bespaar je op dat opzicht maar ook als de belastingdienst langskomt kun je veel preciezer aangeven hoeveel uren je gewerkt hebt dit kan je een hoop centen opleveren

Uren optellen in Excel is dus aantrekkelijk voor starters maar het gebruik van een echt urensysteem is veel beter.

https://keeping.nl/excel-urenregistratie