Een optimale klantenservice tijdens corona

Als bedrijf is het belangrijk om een klantenservice te hebben. Juist in deze tijden is dat erg van belang. Steeds meer mensen moeten online aankopen doen doordat winkels dicht zijn. Daarnaast is iedereen extra geprikkeld door de gehele corona situatie. Klanten hebben vaker vragen omdat zij graag geruststelling willen. Dit kan een hele uitdaging voor u als bedrijf zijn. Steeds meer bedrijven zien dat de vragen vanuit klanten toenemen. Niet enkel bij winkels, maar ook bij horeca bedrijven. Vragen als hoeveel mensen mogen er aan tafel of hoeveel mensen mogen er in het cosmeticabedrijf houd klanten erg bezig. In deze blog zullen wij bepaalde uitdagingen voor u toelichten zodat u hier rekening mee kunt houden. Benieuwd naar deze uitdagingen? Lees gerust verder!

 

Uitdagingen in de corona tijd

Een van de meest voorkomende problemen door de gehele corona situatie is het verplicht ziek moeten melden. Hierdoor komen bedrijven vaak in de problemen met personeel. Door de personeelsomvang te vergroten kunt u ook makkelijker uit de problemen komen wanneer een van uw personeelsleden ziek is. Wanneer uw bedrijf meerdere afdelingen omvat kunt u ook altijd nog even kijken of medewerkers van andere afdelingen bij kunnen springen bij ziekte. Werkt u bijvoorbeeld voor de Brabant water klantenservice? Dan zult u zien dat er meerdere afdelingen binnen Brabant water is. Een medewerker van HR zou u dan best kunnen helpen bij de Brabant water klantenservice. Het is verstandig om nieuw of geleend personeel wel de nodige informatie te verstrekken zodat zij alle vragen kunnen beantwoorden.

 

Bovendien kunt u ook een chatbot inschakelen. Deze vraagt verschillende filtervragen. Na de filter vragen kunt u de consumenten doorverwijzen naar een pagina met het antwoord of een medewerker met de consument laten chatten. Wat erg belangrijk is bij het optimaliseren van uw klantenservice is de klantcommunicatie. Zonder duidelijke communicatie kunt u de consument niet verder helpen. Daarnaast is het ook wenselijk om proactief de laatste informatie rondom uw bedrijf te verstrekken. Juist in de tijden van corona is dit aan te raden. Door een stabiele stroom aan informatie aan te bieden, kloppen klanten minder vaak met vragen aan bij jouw klantenservice. Dat ontlast jouw personeel.

 

 

https://web-wings.nl/