Hoe draag je schoenen die te groot zijn?

Iedereen kent het gevoel: je ziet het perfecte paar schoenen en gaat ze proberen, maar ze zijn gewoon te groot. Gelukkig, of ze nu overgedimensioneerd zijn in een specifiek gebied of gewoon gigantisch in het algemeen, er zijn genoeg trucs om grote schoenen te dragen zonder er gek uit te zien.

Lees hier de review van dsquared schoenen

Om te grote schoenen te dragen, trek je een extra paar sokken aan zodat je voeten meer ruimte in de schoenen krijgen. Je kunt ook proberen de tenen van je schoenen te vullen met wat wc-papier of papieren handdoeken, zodat de schoenen niet zo groot zijn. Als ze nog steeds niet passen, koop dan een paar goedkope inlegzolen van een schoenenwinkel en leg deze in de bodem van je schoenen om ruimte in te nemen. Als alternatief, voor een meer permanente oplossing, probeer het inweek je schoenen met water en laat ze aan de lucht drogen, waardoor ze krimpen. Om andere manieren te leren kun je je schoenen kleiner maken, scroll naar beneden!

Draag dikkere sokken (of meerdere paren). Misschien is het eenvoudigste wat je kunt doen om een ​​paar losse schoenen beter te laten passen, is om je voeten “op te hopen” met dikkere lagen sokken. U kunt bijvoorbeeld proberen een nauwsluitend paar dress socks of panty’s te verwisselen voor een gevoerde set crewkousen. Je kunt zelfs twee of drie paar sokken op elkaar dragen – hoe dikker de vulling, hoe dichter je voet in de schoen zit.
Geschikt voor: sportschoenen, laarzen.
Opmerkingen: Dit kan een ongemakkelijke keuze zijn bij warm weer, vooral als je de neiging hebt om bezwete voeten te krijgen.

ecco schoenen nodig? ecco winkels

Vul de tenen van je schoenen. In een mum van tijd kunt u goedkoop, opgeruwd materiaal (zoals vloeipapier, toiletpapier of zelfs dunne vodden) gebruiken om de ruimte aan de uiteinden van uw schoenen in te vullen. Dit is een goede keuze als je tijdens het lopen je voeten van de voorkant van je schoenen naar achteren laat glijden – en bovendien kun je dat bijna overal doen.
Beste voor: platte schoenen, laarzen, nauwsluitende hakken.
Opmerkingen: Niet echt een goede keuze voor atletische situaties of lange wandelingen – het “opvulmateriaal” kan grof en ongemakkelijk worden bij zwaar gebruik.

Gebruik een binnenzool. Een binnenzool is een zachte pad (meestal gemaakt van schuim of gelmateriaal) die onder je voet in de schoen zit om demping en ondersteuning te bieden. Inlegzolen zijn vaak bedoeld om te helpen met houdingsproblemen en ongemak, maar ze zijn ook handig om extra ruimte in te losse schoenen op te nemen. Inlegzolen kunnen worden gekocht voor redelijk goedkoop op de meeste plaatsen waar schoenen ook worden verkocht.
Geschikt voor: de meeste schoenen (inclusief hakken en schoenen met open tenen).
Opmerkingen: Als je kunt, probeer het dan op inlegzolen voordat je ze koopt, om ervoor te zorgen dat ze comfortabel zijn om te dragen. Bekende merken zoals Dr. Scholl en Foot Petals bieden comfortabele, duurzame inlegzolen, maar elk kwaliteitsmerk van binnenzool zou moeten werken. Inlegzolen van hogere kwaliteit kunnen $ 50 of meer bevatten, maar bieden comfort en ondersteuning van topkwaliteit.

Gebruik bal-of-foot pads. Soms maakt het toevoegen van “volledige” inlegzolen aan een paar schoenen ze oncomfortabel of onhandig om te dragen. Gelukkig worden andere, kleinere dempingsapparaten meestal naast inlegzolen verkocht. Eén zo’n apparaat dat handig is voor te grote maat schoenen, zijn gedeeltelijke pads die direct onder de bal van je voeten zitten (het gedeelte net voordat je tenen beginnen). Deze discrete, moeilijk zichtbare pads bieden wrijving en een dunne laag ondersteuning, waardoor ze perfect zijn voor hakken die net iets te groot zijn, maar die oncomfortabel worden wanneer je een volledige binnenzool draagt.
Beste voor: Hakken, flats
Opmerkingen: deze zijn vaak in veel kleuren verkrijgbaar, dus u kunt proberen een kussen te kiezen met een kleur die past bij uw schoenen als u dat wilt.

Gebruik een set hielstrips. Een andere “gedeeltelijke” opvullingsoptie langs de lijnen van inlegzolen en kussentjes zijn dunne stroken padding, soms “hielstrips” of “hielgrepen” genoemd. Zoals hun naam al doet vermoeden, worden deze zelfklevende pads vaak gebruikt om schoenen te bekleden met oncomfortabele, knellende hielen, maar dankzij hun stripachtige ontwerp kun je ze vrijwel overal in de schoen plaatsen om extra ruimte in te nemen – perfect voor dat rare paar schoenen dat niets anders zal werken voor.
Geschikt voor: de meeste schoenen, met name strakke paar hakken.
Opmerkingen: Probeer deze voor gebruik uit en houd er rekening mee dat sommige gebruikers na gebruik blaren melden.

Probeer de schoenen met water te verkleinen. Voor sommige schoenen, kun je overwegen om de schoenen kleiner te maken door ze nat te maken en ze vervolgens aan de lucht te laten drogen. Dit kan geweldige resultaten opleveren als het goed wordt gedaan, maar het is belangrijk om op te merken dat het een klein risico op beschadiging van uw schoenen met zich meebrengt, dus controleer altijd het waslabel in de schoen voordat u begint. Zie hieronder voor een routebeschrijving.
Laat eerst je schoenen nat worden. Gebruik voor lederen of suède schoenen een spuitfles. Voor casual / sportschoenen, laat de schoenen weken in water.
Laat de schoenen in de zon drogen. Als het niet zonnig is, gebruik dan een haardroger op de “lage” instelling. Zorg ervoor dat u de föhn niet te dicht bij de schoen houdt – sommige stoffen, zoals polyester, zijn kwetsbaar voor branden en / of smelten.
Als je schoenen droog zijn, probeer ze dan eens. U moet dit proces mogelijk meerdere keren herhalen als ze nog te groot zijn. Als je je zorgen maakt dat je schoenen te klein worden, laat ze dan op je voeten drogen, zodat ze zich rondom hen vormen als ze samenknijpen.
Voorwaarde fijne suede of lederen schoenen nadat ze drogen. Conditioneringskits worden meestal verkocht in schoenenwinkels en soms in drogisterijen.

Gebruik een elastische band om de schoen te vernauwen. Deze truc is handig als je enige ervaring hebt met naaien. Door elastiekjes aan de binnenkant van je schoenen te hechten, trek je het materiaal aan elkaar en krijg je een strakkere pasvorm. Alles wat je hiervoor nodig hebt, is een korte elastische band voor elke schoen, een naald en draad. Gebruik indien mogelijk een redelijk sterke reeks banden. 
Rek de elastische band langs de binnenkant van de achterkant van de schoen. Een goede plek hiervoor is de binnenkant van de hiel, maar elk los gebied zal werken.
Naai de band op zijn plaats en houd het elastiek strak terwijl je gaat. Veiligheidsspelden kunnen hier helpen.
Laat de band los. Als je loslaat, zal de elastische band het materiaal van de schoen aantrekken. Dit zou het een “kleinere” pasvorm moeten geven.
Je kunt deze methode gebruiken met de waterverminderende methode of een van de bovenstaande trucs als dat nodig is.

Meer informatie over grote maat schoenen nodig? lees hier verder

https://schoenxl.nl/