Taec

IAM en nieuwe medewerkers

Ken je dat? Dat je voor het eerst op je nieuwe baan aankomt en nergens toegang to hebt? Ontzettend vervelend natuurlijk en het is een veel voorkomende probleem. Aan de ene kant omdat dit simpelweg vergeten wordt, en anderzijds omdat het simpelweg te veel moeite kost om alles op de juiste manier in te richten. Snel even toegang verlenen aan een nieuwe medewerken is vaak niet zo makkelijk. Het aanmaken van accounts en bij de juiste bestanden kunnen kost wel even tijd. Dit is erg onhandig, maar gelukkig is het wel op te lossen door middel van slimme IAM inrichting. 

De voordelen van IAM voor nieuwe medewerkers

Zoals we net al zeiden is een veel voorkomende reden dat nieuwe medewerkers niet direct toegang hebben, omdat dit verkeerd is geregeld. Er moet een hoop overhoop gehaald en uitgezocht worden om dit op de juiste manier voor elkaar te krijgen. Wanneer je werkt met IAM binnen je bedrijf zul je hier geen last van hebben. Hiermee kun je namelijk binnen no time de juiste mensen toegang verlenen tot bepaalde gegevens en bestanden. Dit moet wel op de goede manier zijn ingericht maar het is zeker de moeite waard.

Oude werknemers verwijderen

Naast de toegang voor nieuwe medewerkers is de toegang tot oude werknemers ook makkelijk te wijzigen. Hierdoor hoef je je nooit zorgen te maken dat een oud medewerker nog toegang heeft tot belangrijke gegevens die je beter had kunnen afschermen. Het heeft dus zowel een voordeel voor nieuwe als oude werknemers.

IAM is een goede investering

Het is zeker niet goedkoop om IAM op de juiste manier in te richten, maar het verdient zicht zeker terug. Als je er over nadenkt wat het kost als een nieuwe medewerker de eerste paar weken niet goed kan werken doordat toegang ontbreekt. Dit kost een hoop geld terwijl je dit probleem op een eenvoudige manier kan oplossen.