“De eerste vraag die je jezelf moet stellen, is de vraag die ze zichzelf gaan stellen: ‘Kan ik mijn creditcardnummer aan die website geven en erop vertrouwen dat het in goede handen zal zijn. En dan krijg je een heleboel websites met blogartikelen die duidelijk gehaast zijn en ze bevatten veel typefouten en de links naar bijvoorbeeld TrustPilot werken niet en er zijn veel van deze kleine tekens waardoor je denk: ‘Nou, hier klopt iets niet. SEO optimalisatie schiet hierbij zijn doel voorbij waardoor het voor de bezoekers zeer onprettig is. Het hoger in google komen met uw website moet niet de overmacht krijgen in uw weg naar meer populariteit. Google autoriteitEen autoriteit zijn betekent meestal dat je een algemeen erkende leider bent in je vakgebied of bedrijfssector, en dat is erg handig als het doel is om organisch goed te scoren. Google beoordeelt autoriteit voornamelijk per pagina; echter, signalen voor de hele site kunnen ook worden gebruikt om afzonderlijke pagina’s aan te vullen. De soorten links die uw pagina’s ontvangen (met name van gerenommeerde websites en andere sites binnen uw niche), de woorden die binnen en rond die backlinks worden gebruikt, betrokkenheidsstatistieken, hoe lang uw site actief is en zelfs beoordelingen kunnen worden gebruikt als signalen voor zoekmachines gezag te meten. Google contracteert ook menselijke beoordelaars om de kwaliteit te evalueren van pagina’s die in de topresultaten verschijnen en de richtlijnen die ze volgen referentie-expertise, autoriteit en vertrouwen (of EAT). Beoordelaars hebben geen directe invloed op de rangschikking, maar hun feedback wordt gebruikt om de zoekalgoritmen van Google te verbeteren. Als u dus leert hoe ze pagina’s beoordelen, kunt u gezaghebbende inhoud maken die gebruikers en zoekmachines beter van dienst is. BetrokkenheidWebpagina’s van hoge kwaliteit moeten zinvolle interacties met gebruikers uitlokken. Aspecten van die interacties kunnen worden gekwantificeerd door middel van betrokkenheidsstatistieken zoals tijd op pagina, bouncepercentage, gemiddelde sessieduur enzovoort. Zoekmachines zijn doorgaans terughoudend om te onthullen hoe, of zelfs als, engagementstatistieken worden gebruikt in hun algoritmen. En het feit dat een zoekmachine een patent heeft op hoe engagement kan worden gebruikt om de zoekresultaten te bepalen, betekent niet noodzakelijkerwijs dat het deze momenteel in gebruik neemt. Desalniettemin vormen hoogwaardige inhoud en gebruikerservaring een groot deel van SEO, en het prioriteren ervan zou een positief effect moeten hebben op uw betrokkenheid en conversiepercentages. U kunt meer betrokkenheid stimuleren door onder andere de intentie van de gebruiker in gedachten te houden, door gebruikers gegenereerde inhoud te introduceren en uw interne links te verbeteren. Wij geloven dat betrokkenheid wordt gemeten en als zoekmachines betrokkenheidsstatistieken in hun algoritmen opnemen, zullen uw rankings er beter voor zijn.
|