Een terugval in het verkeer is een nachtmerrie voor een SEO-specialist en een marketeer

Een sterke daling van het inkomend verkeer is een wake-up call voor elke site. Zeker als er veel moeite en geld in de groei is geïnvesteerd. De redenen hiervoor kunnen volledig natuurlijk zijn: het seizoen, of afhankelijk van de bewerkingen of de zoekmachine zelf. Het is erg moeilijk om een ​​dergelijke verzakking niet op te merken, maar het is geen gemakkelijke taak om de oorzaak correct te bepalen. Laten we samen uitzoeken wat u moet doen als u een sterke daling van uw middelen ziet.

Problemen met tellers

Voordat u naar de oorzaak van de val gaat zoeken, moet u ervoor zorgen dat de statistieken foutloos zijn verzameld. Er kunnen storingen optreden, zelfs als er geen wijzigingen zijn aangebracht en er de laatste tijd niets is veranderd. Dit komt niet vaak voor, maar het komt wel voor. Code die vanuit Analytics is geïnstalleerd, kan worden verbroken wanneer plug-ins worden bijgewerkt. Als er op de site is gewerkt, neemt de kans toe dat een deel van de code wordt gesloopt. Als er bij het controleren van de geïnstalleerde teller geen afwijkingen zijn gevonden, moet u ervoor zorgen dat deze op alle geïndexeerde pagina’s is gebleven en niet ergens is verwijderd. Gebruik hiervoor het verwijderen van de pagina met filtering op bepaalde parameters in aanvullende crawlprogramma’s, bijvoorbeeld in Screaming Frog SEO Spider. Vergelijk vervolgens in de tabelversie de lijst met getelde pagina’s en de pagina’s in de index, waarbij alle overeenkomende URL’s worden gemarkeerd. Hoe je het in Excel moet doen, hebben we hier verteld. Voor Google Analytics wordt de juistheid van de code gecontroleerd in het menu “Administrator”. Het is noodzakelijk om het item “Trackingcode” te openen en het tijdstip te zien waarop de informatie door de balie is verzameld.

Seizoensgebondenheid van een product of dienst

Vergeet niet dat de vraag naar bepaalde goederen en diensten, afhankelijk van het seizoen, enorm kan variëren. Met een dergelijke bodemdaling kan niets worden gedaan. Dit is een eigenschap van een specifiek marktsegment. Producten die in een bepaalde tijd van het jaar populair zijn, hebben altijd een golfverkeersschema:

PS Sancties: verbod

De site kan uit de zoekresultaten verdwijnen voor belangrijke zoekopdrachten. Als het aantal bezoekers afneemt met een afname van het aantal posities, dan is het verkeer nul als je wordt uitgesloten. In Google kun je de ban controleren met het commando “site: jouw domein”. Het domein is gespecificeerd zonder spaties. Als de zoekopdracht de pagina’s van de site in de index niet heeft gevonden, is dit heel slecht nieuws. Het verlaten van Ban is een oplossing voor die problemen waarvoor de site was uitgesloten. Om hier achter te komen, moet u naar de technische ondersteuning van Google schrijven en alle instructies volgen.

Algoritme verandert

Een urgent probleem voor elke SEO-specialist, aangezien er vaak, naast wereldwijde veranderingen in algoritmen, veel aanpassingen en verfijningen van formules zijn, waarvan sommige niet eens officieel worden aangekondigd. U kunt dergelijke races volgen op professionele forums. Als de recessies niet alleen op uw site voorkomen, maar ook op andere met hetzelfde onderwerp en vergelijkbare inhoud, dan zijn er enkele aanpassingen in de ene of de andere richting. Let op welke sites in de TOP staan ​​en wat ze hebben, wat niet op die van jou staat. Maar haast u niet om wijzigingen aan te brengen. Al een voldoende aantal keren, na herschikking van de uitgifte van PS, keerden de posities na een tijdje terug. Je moet ook het officiële Google-nieuws volgen. De grootste veranderingen worden vooraf aangekondigd, er worden conferenties gehouden waar ontwikkelaars vragen beantwoorden en richtlijnen geven.

Site bewerkingen

Veranderingen op de site kunnen de reden zijn voor de verkeersdaling:

  • Informatie invoeren of verwijderen
  • Technische bewerkingen
  • Fouten en duplicaten
  • Pagina’s toevoegen of verwijderen
  • Tekstaanpassingen (het aantal tekens verhogen of inkorten, wijzigingen in semantische blokken en op verzoek voorkomen)
  • Hosting of domein wijzigen
  • De structuur veranderen enzovoort.
  • Rapport Uitgesloten pagina’s (bevat een lijst met technische opmerkingen)

Deze lijst kan heel lang worden voortgezet, maar de essentie blijft hetzelfde – elke, zelfs de meest onbeduidende wijziging, kan aanzienlijke fluctuaties in posities introduceren. Als de pagina stabiel is in de TOP, raden we sterk af om deze te bewerken. Zelfs het eenvoudigweg slepen van items over scrollende schermen kan fataal zijn. Gebruikers zijn gewend om specifieke informatie op een specifieke locatie te zien. Nadat hij de site heeft betreden en het benodigde blok niet heeft opgemerkt, dat eenvoudigweg is verplaatst, kan een persoon de pagina sluiten en naar de volgende regel van de PS-uitvoer gaan. Dergelijke afwijkingen zullen het bouncepercentage in statistieken verhogen, de wegingsparameter van gedragsfactoren verminderen en de site zal pessimiseren voor deze verzoeken.

De competitieve omgeving veranderen

Wanneer uw site posities inneemt voor een specifiek verzoek, heeft dit op de een of andere manier invloed op de TOP, die wordt gevormd rekening houdend met de kenmerken van bestaande bronnen en gebruikersvoorkeuren. Als concurrenten iets beginnen te veranderen en klanten erop reageren met verzoeken, stijgt de kijktijd, enz. Met deze aanpassingen wordt rekening gehouden in het classificatiesysteem. Dan kan uw site worden gedowngraded. Zoekresultaten zijn flexibel genoeg.

Resultaten:

Zelfs een kortstondige daling van het verkeer kan sites met een goede conversieratio pijnlijk treffen, maar dit probleem is niet fataal en is vaak niet moeilijk op te lossen, het belangrijkste is om de oorzaak correct te achterhalen.

Probeer meerdere verkeersbronnen te gebruiken, zodat u niet van slechts één afhankelijk bent. Combineer reclame, SEO-promotie, targeting, sociale media. De positionering van uw resource voor de doelgroep moet complex, doordacht en strategisch zijn. Probeer op momenten van natuurlijke afname van de vraag naar een product het publiek te interesseren met interessante aanbiedingen, seizoenskortingen. Volg de belangrijkste concurrenten in de SERP voor uw verkeersverzoeken om op tijd te reageren en uw posities niet te verliezen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

https://webdevelopmentapp.com/nl/