Hoe verhoog je de conversie op je kleding website?

De afgelopen tijd zochten veel modewinkels en kledingmerken hun toevlucht tot het internet voor de verkoop van hun mode en kleding collecties. De winkels waren immers gesloten en de voorraden lagen nog hoog opgestapeld. Maar hoe beriek je nu je doelgroep? En als je ze al bereikt hoe biedt je ze zoiets als een winkel ervaring waarmee ze in de mood komen om te kopen? Als de website draait en de socialmedia kanalen op peil dan komt het juist op die online beleveing aan.

 

Conversie mode en kleding website

Wat is je doelgroep?

Op welke doelgroep richt jij je? Het is belangrijk je online presentaie goed aan te laten sluiten bij de belevingswereld van je doelgroep en inspiratie te bieden voor de gebruikssituaties van het product.

Vanzelfsprekend hoort daar bij dat je aansluit bij de huidige trends qua design, stijl en kleurgebruik. Kopers willen namelijk iets nieuws kopen en dat laten zien (tenzij je vintage verkoopt natuurlijk). 

(De trendkleuren van deze lente en zomer 2021)

Goede foto’s

Aangezien de visuele stimulatie van het ‘gezellig shoppen’ achterwege blijft bij online kleding kopen, speelt het beeldmateriaal een cruciale rol. Goede professionele fashionfotografie van de kledinglijn kan zorgen voor het overbrengen van het juiste gevoel en ervoor zorgen dat de conversie van je webshop omhoog gaat.

Hiervoor zijn 2 typen van kledingfotografie van belang:

  1. De kleding gefotografeerd op een echt model;
  2. De kleding gefotografeerd op een buste of mannequin.

Om aan te sluiten bij je doelgroep moet je ervoor zorgen dat de modellen die je gebruikt herkenbaar en inspirerend zijn voor je doelgroep. Dus let op leeftijd, hairsyling, make-up en het gebruik van de juiste acccesoires en andere merken. Dit kan zowel in de studio als op locatie. Ook houding en gezichtsuitdrukking spelen een rol evenals der wijze van fotograferen. Een romantische sfeer of een stoere onafhankelijke sfeer vragen om een heel andere licht- en camera techniek. Overleg voorafgaande aan de shoot met je fotograaf hoe je het ziet en maak een moodboard.

Voor de keuzemogelijkheden van het kledingstuk op je website heb je productfotografie van kleding nodig, ook wel mannequin fotografie of invisible man fotografie genoemd.

Kleurechtheid van modefoto’s

Kleurverschillen in modefoto’s zijn funest. Helemaal als je afhankelijk bent van online verkoop. De kans op retourzendingen door niet waargemaakte verwachtingen zijn te groot om risico mee te lopen. 

Een professionele modefotograaf zal werken met flitslicht en gecalibreegde grafische beeldschermen en zorgt ervoor dat de uiteindelijke foto’s qua kleur en ‘stofuitdrukking’ zo dicht mogelijk tegen het orgineel aanliggen.

De investering in professionele kleding fotografie verdien je razendsnel terug want je maakt van kijkers kopers!

Loufzfashion bevestigd dit:

“Onze verkopen zijn enorm gestegen sinds we besloten hebben de fotografie uit te besteden aan een lokale fotostudio. Wij vedienen het dubbel en dwars terug en het vehoogd enorm de omloopsnelheid!”

 

https://loufzfashion.com/